Potpuno obnovljena ponuda
Stellantis
Stelantis grupa je predstavila potpuno obnovljenu paletu lakih komercijalnih vozila iz Sitroena, Fijata, Opela i Pežoa, i to u sve tri klase. Osvežena su mala, srednja i velika kombi vozila, sa jakim naglaskom na poboljšane električne pogone. Sada je jasno da je njihov cilj da postanu broj jedan na svetu.
Grupacija Stelantis želi da pretekne Ford i tako postane najveći proizvođač lakih komercijalnih vozila na svetu, a potpuna obnova celokupnog asortimana važan je korak u tom pravcu. Prošle godine su proizveli 1,6 miliona lakih komercijalnih vozila, što je oko dvesta hiljada manje od Forda, koji je trenutno svetski lider.
Četiri marke, tri vozila
U slučaju zajedničkih projekata, jasno je da oni u velikoj meri dele istu osnovu, koju svaki brend potom malo prilagođava. Sa Stelantisovom paletom dostavnih vozila, princip je potpuno isti, četiri brenda dele tri osnovna modela dostavnih vozila, ali je dizajn prilagođen svakom brendu – to se uglavnom odnosi na razlike na poklopcu motora i instrument-tabli vozila, a kod nekih mesta postoje i razlike u opremi koju nude i ona je prilagođena ili tipična za svaki brend.
U takvim saradnjama često se postavlja pitanje „kanibalizma“ – da li brendovi neće „krasti“ kupce jedni od drugih, ali odgovor čelnika Stelantisa je jasan – kupci biraju brend koji im je bliži, ili iz ugla gledišta, pripadnosti, dosadašnjeg iskustva ili blizine prodavca ili usluge, a svi brendovi, na kraju krajeva, na nivou cele Evrope, od toga samo dobijaju.
Kompaktni u naletu…
Kompaktni dostavnjaci (sitroen „berlingo van“, fijat „doblo“, opel „kombo“ i pežo „partner“) dostupni su u dve dužine (standardna 4,4 metra i produžena 4,75 metara) i četiri dizajna – od teretnog do putničkog i kombinovanog. Nosivost je do jedne tone, a mogu da prevoze teret dužine do 3,44 metra.
Kategorija srednje veličine (sitroen „džampi“, fijat „skudo“, opel „vivaro“ i pežo „ekspert“) nudi šest različitih dizajna, dve dužine (standardne 4,98 i produžene 5,33 metra), nosivost do 1,4 tone i zapreminu tovarnog prostora do 6,6 m3
Verzije sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (benzin i dizel) dopunjene su elektromotorom – njihova druga generacija sada nudi do 330 kilometara autonomije sa jednim punjenjem.
Maksimalna snaga elektromotora je 136 kW, uz 270 Nm obrtnog momenta. Baterija je korisnog kapaciteta 50 kWh, a vozač može da bira između tri režima vožnje.
Punjenje baterija na brzom punjaču od 100 kilovata traje pola sata, dok na sporijem od 7,4 kW na potpuno punjenje morate čekati sedam i po sati. Vozila su takođe dobila blago ažuriran eksterijer, koji se razlikuje od marke do marke, a isto važi i za kontrolnu tablu i suvozačka sedišta.
…ni „srednjaci“ ne zaostaju
Kategorija srednje veličine (sitroen „džampi“, fijat „skudo“, opel „vivaro“ i pežo „ekspert“) nudi šest različitih dizajna, dve dužine (standardne 4,98 i produžene 5,33 metra), nosivost do 1,4 tone i zapreminu tovarnog prostora do 6,6 m3.
U slučaju zajedničkih projekata, jasno je da oni u velikoj meri dele istu osnovu, koju svaki brend potom malo prilagođava
Možete birati između tri tipa pogona – pored klasičnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, tu je i baterijski elektro-pogon druge generacije sa autonomijom do 350 kilometara, kao i verzija sa gorivnim ćelijama i pogonom na vodonik koji omogućava domet do 400 km sa jednim punjenjem.
Kod električnog, kupci mogu da biraju između dva kapaciteta baterije – osnovna nudi 50 kWh, a veća 75 kWh korisnog kapaciteta. Elektromotor je isti kao i kod kompaktnih kombija, odnosno sa 136 kW snage i 270 Nm obrtnog momenta, a vozaču su na raspolaganju i tri režima vožnje i mogućnost upravljanja snagom regenerativnog kočenja kada se otpusti papučica gasa.
izvor VELIKI TOČKOVI • 13. 03. 2024.