Stellantis: Litijum-gvožđe-fosfatne baterije kako bi elektromobili u Evropi bili pristupačniji

Veliki giganti automobilske industrije ubrzavaju svoje planove elektrifikacije sa ciljem da povećaju ponudu proizvoda i pozicioniraju se na najbolji mogući način za eru takozvane održive mobilnosti.

Stellantis, četvrti najveći proizvođač vozila na svetu, pokrenuo je svu mašineriju da ostvari svoj plan prelaska na električne automobile. Jedan od sledećih koraka koji će kompanija na čelu sa Karlosom Tavarešom preduzeti je upotreba litijum-gvožđe-fosfatnih baterija (LFP). One su ključna tehnologija za pristupačna električna vozila.

Trenutno su aktuelne baterije NMC (nikl-mangan-kobalt). Međutim, u poređenju sa LFP, one su skuplje. U vreme kada su troškovi odlučujući i konkurencija kineskih proizvođača je sve jača i jača, kompanije poput Stellantisa moraju doneti odluku u tom pogledu. I to što pre.

„Potreban nam je LFP i imaćemo LFP jer je to konkurentna pozicija za proizvodnju pristupačnih automobila za srednju klasu“, rekao je Tavareš. Izvršni direktor Stellantisa nije ulazio u detalje o tome kada će ove nove baterije biti dostupne. Međutim, on je nagovestio da će se pojaviti u najprodavanijim električnim automobilima brendova Peugeot, Citroen, Opel i Fiat.

Glavno pitanje je da se zna odakle će se te baterije nabaviti, da li iz Evrope ili sa nekog drugog mesta. Stellantis formira mrežu gigafabrika smeštenih u strateškim enklavama. Veoma značajan deo proizvodnje biće lociran na teritoriji Evrope.

Kineski specijalista CATL snabdeva Teslu baterijama LFP. Kineski brendovi Xpeng i Nio takođe se klade na njih. Morris Garage, u vlasništvu SAIC-a, još jedna je od kompanija za električna vozila koja u svom asortimanu nudi modele sa ovom vrstom baterija.

Kina dominira proizvodnjom baterija LFP i očekuje se da će njena proizvodnja ove godine dostići 99,5% ukupne proizvodnje. Industrijski analitičari upozoravaju da će ta azijska zemlja držati 97 odsto ovog tržišta do 2030. godine.

Ford, koji je nedavno potvrdio da će uključiti LFP u svoju ponudu električnih vozila, procenio je da će mu upotreba ove tehnologije omogućiti smanjenje troškova do 15%.

AutoRepublika

Preporučujemo vam...

Uporedi
Cev vode FIAT DUCATO 06> 2.3
Uporedi
AGR (egr) ventil Ducato Boxer Jumper 06> 2.2Hdi
Iinfo Pošaljite upit